Bernts rotehodes utløp

20 oktober 2004

Film: Bush's Brain (BIFF nr 13)

Karl Rove er en slu fyr. Han bestemmer hva Bush skal si. Han skyr ingen midler for å vinne et valg, for eksempel å plante avlytningsutstyr på kontoret sitt for å sverte motstanderen sin. Bare synd han brukte batterier med seks timers levetid, og at FBI fant ut at de kun var brukt i 15 minutter. Lite sannsynlig at noen politiske motstandere ville byttet batterier hver 6. time..

Han går ikke av veien for å svikte sin beste venn, om det er nødvendig for å vinne frem.

Jeg visste en del om dette fra før, fordi jeg har lest en bok jeg skal skrive om her siden. Jeg har en mistanke om at filmens påstander er eksepsjonelt godt underbygget. Og det er litt synd, for jeg kunne godt tenkt meg å høre om alle ryktene som må gå om Roves eskapader.

Det var forresten kult at forfatteren som har skrevet boka filmen bygger på, presenterte den rett før visningen.