Bernts rotehodes utløp

16 mai 2004

Film: Nattverdsgjestene, Kill Bill 2, JFK og Hornblowers eventyr

Hva har jeg sett siden sist? Fredag var jeg en tur på Cinemateket, for å se Soldaaat van Oranje. Stor var overraskelsen da filmen begynte og det var en film av Ingmar Bergman som dukket opp på lerretet. En film som passet meget godt inn i hva-er-kvalitet-debatten! På vei ut av kinosalen så jeg en diger plakat som fortalte om programendringen. Sikkert et bra tidspunkt, ellers ville jeg aldri ha sett filmen - en tankevekkende sådan.

Kill Bill 2 var bra! Men, er jeg rar? Jeg likte faktisk den første en smule bedre.

I går var det visning på Bernts Filmklubb (nå med subwoofer!) igjen - JFK denne gangen. Hvis det er noen som kan lage konspirasjonsfilmer er det Oliver Stone. Jeg kan anbefale Salvador, som jeg har sett tidligere.

Har også sett en episode til i TV-serien om Hornblowers eventyr. En serie som varmt kan anbefales.

Det var det, for nå.