Bernts rotehodes utløp

24 juli 2004

Samfunn: Pirater og piratjegere

Dagbladet skriver om hvor forferdelig det er med piratkopiert musikk. Det er spesielt to sitater jeg merket meg:
- Virkeligheten i dag er at kriminelle finner salget av piratkopiert musikk mindre risikabelt og mer lønnsomt enn å pushe dop, sier David Martin i den britiske anti-pirat-enheten APU.

Jeg synes det er fint jeg, at de bruker tiden sin på piratkopiering i stedet for dop-salg.



Og:


IFPI etterlyser strengere straffetiltak og oppfordrer myndighetene til å involvere seg sterkere i bekjempelsen av denne typen kriminalitet.


Mitt forslag til politiet: Når dere klarer å fakke over 80% av voldtektsmennene, da kan dere begynne å tenke på å ta de musikk-og filmpiratene. Dere har faktisk bedre ting å ta dere til. Forresten er det vel plateselskapene som er pirater, en gjeng med griske svin som strengt tatt ikke fortjener de kolossale overskuddene de faktisk har.