Bernts rotehodes utløp

23 august 2004

Film: Dårlig oppdragelse og Shaun of the Dead (6/6)

Jeg har sett to filmer i dag. Først var det Pedro Almodovar sin Dårlig oppdragelse (La mala educaciòn). Var heldig og fikk tilbud om gratisbilletter til forhåndsvisning av bergenpuls (Abonner på nyhetsbrev du også, og få selv).

Likte den ikke så godt som Snakk til henne (Hable con ella), men den var bra. Bedre enn det meste av det amerikanske mølet kinoene er fylt av.

Så var jeg en tur på filmklubben, de hadde fått tak i en film som i natt ble vist på filmfestivalen i Haugesund. Denne var kul. Ordenlig morsom. Og litt romantisk. Og litt skummel. Og litt blodig. En britisk romantisk komedie med Zombier i! Enter Shaun of the Dead... Etter sigende kommer den ikke på kino i Norge, og det skal du være lei deg for!

Det er lenge siden jeg har ledd så mye av en film. Denne kan anbefales. Denne får 6 på skalaen min (der man enten kan få 1, midt i mellom, eller 6).

1 Comments:

  • Jeg er enig i at karaktersystemet ikke er perfekt. Men jeg vil ha et system som får virkelig fantastiske filmer til å skinne høyt som en stjerne foran de andre, filmer jeg virkelig vil anbefale må få den anerkjennelsen de fortjener.

    Og så er det så mye middelmådig der ute som suger, og noe som er ok. I alle fall: Jeg har lyst på en skala som skiller mellom det fantastiske og alt det andre. Men så er det så mye forskjellig blant alt det andre at .. tjah.. kanskje det ikke går. Verden er ikke alltid så enkel som man vil ha det til!

    Og, når det gjelder linker i bloggen: Du må redigere templaten. Jeg bare fant et passende sted, og så skrev jeg html-koden for linkene. Du kan klippe og lime fra bloggen min eller Øystein sin og bare endre teksten til det som passer deg, om du vil..

    By Blogger Bernt, at 25. august 2004 kl. 10:47  

Legg inn en kommentar

<< Home