Bernts rotehodes utløp

29 august 2004

Livet: 25

25 er et slags rundt tall, det er halvveis til 50. I dag ble jeg 25 år gammel. For 150 år siden ville jeg fått stemmerett i dag. Det ville vært stort. Nå er det ikke så stort å bli 25 lengre.

Før jeg ble 25 rakk jeg å:
- klippe håret, ta en utdannelse og få meg en jobb
- kræsje en bil
- trekke en visdomstann
- dra til Roskildefestivalen
- å bli kysset
- stemme både ved kommune- og Stortingsvalg

Men jeg rakk ikke å:
- ta en doktorgrad
- bli popstjerne
- gi ut en bok
- finne kvinnen i mitt liv
- få barn
- tjene min første million

Egentlig er jeg ganske fornøyd med innsatsen. Sammenliknet med hvordan Jesus lå an da han var på min alder, har jeg et veldig godt utgangspunkt. Han bodde jo hjemme til han var 33!

For øvrig er jeg ikke den eneste som har bursdag i dag. Jeg deler dagen med for eksempel Michael Jackson, noe jeg ikke er spesielt stolt over. Egentlig synes jeg mamma kunne knepet igjen litt av den grunn - men på den annen side kunne vel ingen vite at Michael skulle ende opp sånn.

Til sist kan jeg nevne at google er flink til å finne gode oppskrifter. Spesielt den orientalske sausen er god til fondue.