Bernts rotehodes utløp

24 november 2004

Film: Hva finnes det der ute, av BRA, romantisk film?

Her er et forsøk på å lage en liste over ordentlig romantiske filmer, som jeg har likt ordentlig godt. Tips om du skal se film sammen med et vesen av type Kvinne!

En langvarig forlovelse
Finding Neverland
Romeo+Juliet
Sex & Lucia
About a Boy
Den fabelaktige Amélie fra Montmartre
La Vita è bella
Chocolat
The Curse of the jade scorpion
Detektor
High fidelity
Intolerable cruelty
Jalla! Jalla!
My big fat Greek wedding
Punch-drunk love
Tillsammans

Forslag til flere?

4 Comments:

  • Romantikk slik jeg liker det:

    En god blanding av surt og søtt, slik at det ikke blir det for klissete!

    Et lite utvalg:

    37°2 le matin av Jean-Jacques Beineix
    Lenge siden jeg så denne bittersøte romantiske filmen, men filmmusikken får meg fortsatt til å gråte.

    Breaking the Waves av Lars von Trier
    Nok en tårevåt opplevelse, men vel verdt tårene vil jeg si.

    In the Mood for Love av Wong Kar-Wai
    Nydelig filmet med nydelige skuespillere. Bittersøt historie dette og, men tanken på de røde, myke fløyelssetene på kinoen i London (som man kunne synke dypt nedi) gir meg fortsatt en varm følelse i hele kroppen.

    By Blogger Trine, at 25. november 2004 kl. 23:47  

  • Nå listet du opp tre filmer jeg ikke har sett. Jeg har putta dem på lista over filmer å se. Kanskje de ender opp her til slutt?

    By Blogger Bernt, at 25. november 2004 kl. 23:52  

  • Jeg falt ikke nok for Notting Hill. Så den kom ikke inn på lista. Sorry. :)

    Håper du kommer på den andre filmen! Man blir nysgjerrig av sånt. Tror det er noen jeg ikke har husket enda også..

    By Blogger Bernt, at 3. desember 2004 kl. 20:36  

  • Den har jeg jammen sett, CoNEcT! Den var stilig, i grunnen, men jeg falt ikke nok for den til at den kommer inn på lista. Sorry :)

    Men et godt tips, uansett!

    By Blogger Bernt, at 20. desember 2004 kl. 23:13  

Legg inn en kommentar

<< Home