Bernts rotehodes utløp

23 mai 2005

Nå har du sjansen til en opplevelse for livet!

Du kan nemlig bli med på et tokt med et havforskningsfartøy - når det måtte passe for deg. På nettstedet til Havforskningsintituttet finner du nå en konkurranse med 30 enkle spørsmål. Andrepremien er en tur til Trondheim i høst.

Du lurer kanskje på hva det vil innebære å reise på tokt? Du reiser med båt, så du må belage deg på litt bølger. Og så må du regne med å gå litt opp i vekt, jeg har hørt mye skryt av kokkene. Er du glad i å trimme, er det ingen fare for vektøkning - de har trimrom. Du får sjansen til å surfe på nettet og holde kontakten med de hjemme via telefon - de har mange TV-kanaler, noen av fartøyene har TV på hvert rom.

Akkurat hva det er meningen at du skal gjøre på dette toktet er jeg usikker på, jeg antar at du kan gjøre som du vil - for eksempel sove lenge, daffe rundt, se litt på når de gjør en trål og slikt. Om du har lyst til å lære litt, får du helt sikkert lov til å telle fisk og være med på andre oppgaver. Du slipper nok unna de døgnkontinuerlige 6-timer-på-6-timer-av-skiftene.

Det er masse hyggelige folk å bli kjent med også!

Tips: Prøv å passe på at det kun passer å dra når skuta Dr. Fridtjof Nansen er ute på tokt. Jeg kan ikke garantere at du får lov - men har du flaks, vil det si at du får deg en tur til vestkysten av Afrika.

Svarer du rett på spørsmålene, er du med i trekningen av en av de kuleste førstepremiene jeg kan huske å ha hørt om. Foreløpig har det bare kommet inn litt over 100 svar, jeg tipper halvparten er feil - det vil si at det veldig godt kan bli deg!

Husk å svare på alle spørsmålene.

Lykke til!