Bernts rotehodes utløp

16 mai 2005

Overraskende overtro

Jeg ville sjekke ut hvilken karakter filmen Hide and Seek fikk på IMDB. Så oppdaget jeg en diskusjonstråd med temaet "some weird thing....its scary" som jeg selvfølgelig klikket på. Og jeg ble overrasket, første innlegg lyder så her:

A girl died in 1933 by a homicidal murderer. He buried her in the ground when she was still alive. The murdered chanted, "xx yy zz(*)" as he buried her. Now that you have read the chant, you will meet this little girl. In the middle of the night she will be on your ceiling. She will suffocate you like she was suffocated. If you post this, she will not bother you. Your kindness will be rewarded.

Overraskelsen kom ikke av postingen, men av hvor mange folk som faktisk gikk på den! I skrivende stund har 22 folk fulgt opp. Jeg begynte å lure på om denne saken finnes flere steder, og gjett om jeg ikke har rett. Selv flere lesere på Museum of Hoaxes har postet sitatet. Samt en røys med andre nettsteder.

Jeg så flere som har rapportert at de ikke har postet dette sitatet, og som enda ikke har sett noe til tak-jenta. På flere år. Noen lurer på hvordan man kunne unngå å bli drept av henne før Internett kom, da var det jo ingen steder å poste. Andre igjen mener at trylleordet er feil, at det skulle vært "
Tomo sama te blistat" eller "Culbo mantakie lokohanan" i stedet.

Jeg spår at i tillegg til kjedemailer om gratis mobiltelefoner, masse penger fra Microsoft, falske virusadvarsler, advarsler om at Microsoft vil slette mailkontoen din om du ikke sender dette til alle dine venner, vil vi snart få en røys med slike hoaxes. Hurra.

NB: For å unngå at folk begynner å spamme denne postingen med sitatet så har jeg forandret chantet til noe annet. Da slipper jeg også beskyldninger om at jeg skriver dette for å være trygg.