Bernts rotehodes utløp

02 mai 2005

Musikk: Magnet live

Nå kom jeg akkurat hjem fra konsert med Magnet. Jeg ble ikke med fordi jeg er noen fan av Magnet - jeg synes faktisk musikken hans er litt kjedelig. Men det er hyggelig å gå på konsert med venner, og så har jeg hørt veldig mye bra om hvordan han er på scenen.

Konserten var akkurat litt bedre enn jeg hadde forventet. Fyren er virkelig hyggelig på scenen! Han takker og bukker flere ganger for at vi gidder å komme, og når han henvender seg til lydmannen for å be om å få høre seg selv litt bedre i monitoren er det ikke snakk om noe gretten vinking og peking - han bruker fornavnet til teknikeren, og ber høflig og hyggelig om litt mer lyd.

Musikken var litt røffere og mer spennende live, akkurat som jeg hadde håpet på.

Det var et veldig bra høydepunkt i konserten (nå må jeg rote litt rundt i de privatkopierte mp3-ene mine for å huske hvilken), nemlig sangen On Your Side (med forbehold om dårlig hukommelse). På albumet med samme navn er sangen veldig rolig og pen - nesten litt kjedelig. På scenen i dag tok det helt av!

Jeg kan oppsummere den sangen med ett ord: Fantastisk.

Så vidt jeg husker var tempoet omtrent det samme som på albumet, men bassisten og de andre musikerne klarte på magisk vis å dra til på en måte som fikk meg til å hoppe høyt. Og det er godt gjort, med tanke på hvor lavt tempo det er på den sangen.

Digg.

Hvis du kommer over en boot av den sangen, har du sjansen til å gjøre meg litt mer lykkelig. Hjelp meg med å få tak i den da vel!