Bernts rotehodes utløp

07 september 2004

Samfunn: Vi liker ikke griske banker

Her om dagen fikk jeg ny prisliste fra DNB. En bank jeg høyst ufrivillig har en konto i. Se på dette utdraget fra prislisten:

Varekjøp: 2,50,-
Kontantuttak (i en bestemt bank, på et bestemt klokkeslett): 0,-
Kontantuttak når man har dårlig tid og ikke orker stresse: 7,-
Kontantuttak i utlandet: 30,-
Giro i nettbank: 2,-
Avtalegiro: 2,-
Stoppe avtalegiro: 6,-
Retur av betalingsoppdrag pga feil: 42,-
Betale i butikk: 2,50,-

Den beste prisen har jeg spart til sist:
Sjekke saldoen din: 1,-

Alt dette er gratis i Skandiabanken.

Hvorfor gidder folk gi sine hardt tjente penger til en dustete bank på den måten? Jeg fatter det ikke. DnB NOR sine forrige kvartalstall var visst veldig gode. Det må bo mange dumme mennesker i dette landet. Om du har en bank med gebyrer, foreslår jeg at du bytter til en snill bank, og gir pengene du sparer til Leger uten grenser.

Så får man heller følge med litt på kontoutskriften, siden Skandiabanken har så dårlig sikkerhet.