Bernts rotehodes utløp

18 desember 2004

The Julekalender: Luke 11 / Film: It's a Wonderful Life

I går hadde jeg en av disse sjeldne tilfeldige og veldig flotte kinoopplevelsene. Jeg har lenge hatt lyst til å se denne filmen på grunn av dens høye plassering på IMDB-s topp 250-liste. Jeg visste ikke at det var en julefilm, men det gjorde vel ingenting - for det var en feiende flott film! Tilfeldig fordi jeg ikke oppdaget at den gikk før en time før.

Tre nøtter til Askepott, som jeg ikke har sett, kan sannsynligvis bare gå og legge seg. Lucia-middag og It's a Wonderful Life er to tradisjoner Norge bør innføre. NRK: Kjenn din plikt!

Det finnes en del menn hvis koner man kan misunne. Ikke begjære, men misunne. George Bailey er en av disse heldige. Jeg synes riktignok hun burde valgt meg, jeg ville i alle fall latt henne ha sin egen jobb, og hjulpet med å pusse opp.