Bernts rotehodes utløp

16 februar 2005

Film: Loop og Closer

Loop er en norsk dokumentar. Som handler om menneskers forhold til tid. Det som ble sagt i filmen, budskapet kanskje, apellerte ikke veldig mye til meg. Men å følge en enslig fjellklatrer opp en 1000 meter høy vegg var stilig, når han etter to døgns klatring forteller videokameraet han har med seg oppover hvordan han har det.

Og så har vi skigutta som er på topptur. Filming av norske fjelltopper fra helikopter.

Var den noe bra da? Hmhm. Tipper den får masse firere av anmeldere. Jeg gir ikke karakterer, jeg sier bare at det finnes bedre film. Men det gjør det jo alltid.

Når du ser en film med Julia Roberts har du visse fordommer. Jeg vil ikke si så mye om filmen, for det kan ødelegge, men kan nevne at Ms. Roberts ikke behøver avskrekke deg.

Når du ser en film som åpner med en Natalie Portman som går bortover fortauet til en sang av Damien Rice, da koser du deg. Og så legger du merke til at folk hopper veldig når de går bortover. I alle fall folk på film.

Var den noe bra da? Vel, jeg er glad for at jeg ikke kunne identifisere meg noe særlig med hovedpersonene i filmen. Derfor likte jeg den ikke så godt da jeg så den. Etterpå tok den seg opp. Den er egentlig ganske kul.