Bernts rotehodes utløp

23 desember 2004

The Julekalender: Luke 14 / Mat mat mat!

Hvis du noen gang skal gå ut og spise mat i Bergen, har jeg et par spisesteder jeg kan anbefale. Favoritten min nå om dagen er Café Spesial, som ligger rett ved Brød & vin og Vektertorget i Christies gate. Dette spisestedet er faktisk et lite vidunder!

For det første er maten veldig billig, noe som ikke behøver å være noe bra i seg selv. Du får jo ofte det du betaler for.

Men så er den jo fantastisk god også! Pizzaene er akkurat så store at jeg ikke egentlig orker å spise hele, men så smaker de så godt at de bare detter ned i magen min helt av seg selv. Prøv gjerne Steinbitfileten også, eller kyllingconfiten. Bra saker alt sammen.

Atmosfæren er flott også, husk å legge merke til døra inn til toalettene. Og lampene i taket. Og hvordan veggene er utformet.